Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Magda

Magda interview

Magda interview

USM Archive #31

Editor Odisseas Panierakis
Sat 26 Mar 2016

Σημαδιακή χρονιά το ‘13 φίλοι μου. Ανάμεσα σε άλλες επετείους, τέσσερα χρόνια μνημόνιο στην Ελλάδα, τρία χρόνια εξάπλωσης της παγκόσμιας ηλεκτρονικής σκηνής στις δύο πλευρές του Ατλαντικού και είκοσι χρόνια Cavo Paradiso στη Μύκονο. Η πρώτη σίγουρα δεν χαίρει εορτασμού κι η δεύτερη αποτελεί ένα θέμα αμφιλεγόμενο και μάλλον υποκειμενικό. Η τρίτη όμως...

Το Cavo Paradiso μας έχει χαρίσει αμέτρητες μοναδικές μουσικές εμπειρίες, απαράμιλλες εμφανίσεις από international DJs -όπως εκείνο το αξέχαστο  13 hour set από τον υπέροχο John Digweed- και πολλές ακόμα ανεκτίμητες στιγμές που αν δεν τις έχεις ζήσει, καμία περιγραφή δε μπορεί να μεταφέρει επακριβώς την αίσθησή τους...  Είναι ένα venue που σταθερά και με συνέπεια προσφέρει αυτό ακριβώς που υπόσχεται: καλή μουσική, από τους καλύτερους στο είδος τους, κι έναν ήχο που –μαζί με τα καταπληκτικά line ups- έχει καταφέρει να δώσει στη Μύκονο μία περίοπτη θέση ανάμεσα στους Top clubbing προορισμούς, παγκοσμίως.

Μία εκ των DJs που έχουν εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία στο Cavo Paradiso και παρεπιπτόντως συμμετέχει στο εορταστικό 20 Year Anniversary Line Up είναι η Magda. Μιλήσαμε μαζί της και ιδού το αποτέλεσμα. 

Μοιράσου μαζί μας την ιστορία πίσω από την ενασχόλησή σου με τη μουσική και το Djing...

Αγόρασα τον πρώτο μου techno δίσκο το 1994. Θυμάμαι ήταν το “Acid Rain”, των Underground Resistance. Δεν είχα πρόθεση να γίνω DJ. Απλά ήθελα να έχω τα κομμάτια που άκουγα στα parties και ο μόνος τρόπος τότε ήταν να τα έχω σε βινύλιο. Ήμουν τυχερή που μεγάλωσα στο Detroit, σ’ ένα τόσο πλούσιο και ποικιλόμορφο περιβάλλον.  Η πόλη έχει μια πολύ «ωμή» και «βιομηχανική» ενέργεια η οποία σίγουρα διαμόρφωσε τις μουσικές μου προτιμήσεις. Συνέχισα να εξασκούμαι και άρχισα να παίζω σε διάφορα events την περίοδο 1995-1998. Τότε γνώρισα τον Richie Hawtin κι άρχισα να δουλεύω για τη Minus όταν ήταν ακόμα πολύ μικρό label. Πραγματικά με πήρε υπό την προστασία του και μ’ έσπρωξε. Ολόκληρη η πορεία μου σαν DJ υπήρξε έτσι, ένα αργό και σταθερό «χτίσιμο» και μ’ αρέσει αυτό. Οι πρώτες μου περιοδείες με τον Richie με έβγαλαν τελείως έξω από τα νερά μου και τη ζώνη άνεσής  μου, έπρεπε να μάθω τι έχει αποτέλεσμα και πού.  Υπήρξε ένα μεγάλο μάθημα που μου επέτρεψε να πειραματιστώ και να αναπτύξω  τον ήχο μου.

Ποιες ήταν οι μουσικές σου επιρροές πριν αρχίσεις να παίζεις ;

Στην εφηβεία μου μου άρεσε πολύ η rap και η hip hop.  Μετά άρχισε να μου αρέσει η indie rock και μια από τις αγαπημένες μου μπάντες μέχρι και σήμερα είναι οι Sonic Youth, ειδικά τα πιο πειραματικά τους projects. Ακόμα μπορεί κανείς να ακούσει τις επιρροές αυτές στα sets μου.

Νομίζεις πως τα πράγματα έχουν αλλάξει; Αν ναι, προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο ;

Σίγουρα έχουν αλλάξει και μάλιστα ραγδαία, όμως πάντα αλλάζουν! Ακούω μεγαλύτερους DJs να λένε πώς είναι τα πράγματα σήμερα και πόσο διαφορετικά ήταν «στις καλές εποχές», όμως η τεχνολογία έχει να κάνει με την πρόοδο. Τα πράγματα θα αλλάζουν με τρόπους που ίσως να μη μας αρέσουν όμως πρέπει να προσαρμοζόμαστε και να βρίσκουμε τη θέση μας σε αυτά. Υπάρχει τόση πολλή πληροφορία παντού κι αυτό μπορεί να είναι κουραστικό και δύσκολο στο να το παρακολουθήσεις και ναι, το βρίσκω εκνευριστικό. Καθημερινά βγαίνουν χιλιάδες δίσκοι, όλοι τουιτάρουν για διάφορες πλευρές της ζωής τους και δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει αυτό, μάλλον θα αυξηθεί. Μπορεί να μη μου αρέσει, όμως έχω βρει μια καλή προσέγγιση για τον εαυτό μου ως προς τον κόσμο αυτό κι είμαι ευχαριστημένη.

Πολλοί επαγγελματίες της διεθνούς ηλεκτρονικής σκηνής- DJs, producers, ιδιοκτήτες δισκογραφικών- αισθάνονται πως η εξέλιξη έβλαψε την αυθεντικότητα της μουσικής και το party vibe. Συμφωνείς με αυτή την άποψη ;

Εξαρτάται από το πώς το βλέπει κανείς. Η εξέλιξη σίγουρα έκανε τη dance μουσική πιο εμπορική και παγκοσμιοποιημένη με ένα τρόπο που δεν έχω ξαναδεί και το έκανε πολύ εύκολο να γίνει κανείς DJ. Πάραυτα, ανεξάρτητα από το τι χρησιμοποιείς για να παρουσιάσεις τις ιδέες σου, υπάρχει πάντα το ανθρώπινο στοιχείο πίσω από αυτό. Είναι το τι επιλέγεις να παίζεις και πώς το συγκροτείς, με όποιο μέσο ή μορφή κι αν το κάνεις αυτό. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναπτύσσουν περιέργεια για το τι ακόμα υπάρχει στον κόσμο, ακριβώς επειδή η ηλεκτρονική μουσική έχει παγκοσμιοποιηθεί. Αρχίζουν να ψάχνουν και να μαθαίνουν για πιο αφανή και underground labels και ανακαλύπτουν μικρότερες σκηνές που ακόμα ευημερούν εδώ κι εκεί... Τα πράγματα μπορεί να μην είναι τα ίδια όμως υπάρχουν ακόμα εκεί έξω.
 
Μιας και ανέφερα την εξέλιξη... Τι πιστεύεις για το νέο album των new Daft Punk ;

Το album τους Homework υπήρξε μεγάλη επιρροή για μένα όταν πρωτοκυκλοφόρησε κι έχει μεγάλο ενδιαφέρον να ακούς τη διαφορά του ήχου τους από τότε μέχρι σήμερα. Ακόμα κι αν υπάρχουν κάποιοι ήχοι και στοιχεία που δεν είναι για μένα, εκτιμώ πολύ το φόρο τιμής που αποδίδουν σε θρύλους της disco και το γεγονός πως δουλεύουν με το Νile Rodgers από τους Chic, μια μπάντα που αγαπούσα πολύ μεγαλώνοντας. 

Διάβασα σε μια συνέντευξή σου πως νομίζεις ότι η έννοια του “minimal” έχει χάσει τη σημασία της. Τείνω να πιστέψω πως αυτό συμβαίνει σήμερα με τη deep house. Ποια είναι η γνώμη σου γι’ αυτό το υπερβάλλον ρεύμα “deep house” παραγωγών που παρατηρείται τελευταία ;

Πολύ από αυτό ακούγεται το ίδιο στα αυτιά μου και φαίνεται πολύ «ασφαλές». Καταντάει βαρετό να ακούς ένα κομμάτι και να μπορείς να κάνεις προβλέψεις τύπου «τώρα θα μπει το snare, τώρα θα μπουν τα φωνητικά». Μακάρι να έσπρωχναν τα όρια και να έπαιρναν ρίσκα περισσότεροι άνθρωποι.  Όταν ακούω κομμάτια από την εποχή 1998- 2004, μου ακούγοναται ακόμα φρέσκα και μοναδικά. Κάθε ρεύμα έχει τη στιγμή του, ελπίζω τα πράγματα να γίνουν πιο συναρπαστικά στο μέλλον.

Είσαι μέρος του line up για την επέτειο των 20 χρόνων του Cavo Paradiso. Πώς νιώθεις για την εμφάνισή σου ξανά στη Μύκονο αυτό το καλοκαίρι;

Είμαι πολύ ενθουσιασμένη! Δεν έχω πάει για πολύ καιρό κι είναι ένα τόσο ξεχωριστό μέρος. Η ενέργεια είναι καταπληκτική και κυρίως ο ήχος είναι απίστευτός.

Θά ‘θελες να μοιραστείς με τους fans σου τα σχέδιά σου γι’ αυτό το καλοκαίρι;

Έχω ένα νέο project με τίτλο DTR (Define The Relationship) που αναμένεται σε περίπου ένα μήνα. Είναι μία σειρά από edits κάποιων αγαπημένων μου παλιών κομματιών τα οποία θα είναι διαθέσιμα δωρεάν.  Το καλοκαίρι είναι μια περίοδος συνεχούς περιοδείας οπότε σίγουρα θα γυρνάω σε clubs και φεστιβάλ και ανυπομονώ για όλ’ αυτά τα τόσο ενδιαφέροντα events.

Τελικά, μία ερώτηση που κάνω πάντα στους Djs όμως χωρίς να παίρνω απάντηση, οπότε θα χρειαστεί να την αναδιατυπώσω. Αν ήσουν όμηρος σε μια σπηλιά κι είχες να επιλέξεις μεταξύ του να πεθάνεις (το ξέρω πως ακούγεται υπερβολικό) και να διαλέξεις τα 5 αγαπημένα σου κομμάτια όλων των εποχών, από όλα τα είδη μουσικής, ποια θα διάλεγες; Υποθέτοντας ότι θα προτιμούσες να ζήσεις, φυσικά.

Χαχα, λοιπόν αυτό είναι όντως ενδιαφέρον. Αν ήταν να πεθάνω, θα μου άρεσε να φύγω ακούγοντας αυτά τα κομμάτια:

A Number of Names - Shari Vari
Kraftwerk - Numbers
Telex - Moscow Discow
Dinosaur L - Go Bang
Roy Ayers - Sunshine
Prince - So High

Magda

2013. A marked  year, my friends. Amongst other anniversaries, 4 years of memorandum in Greece, 3 years of global spread of EDM, 20 years of Cavo Paradiso... The first one is obviously not to be celebrated, the second one is controversial and a rather subjective matter. But the third one...
Cavo Paradiso has given us countless unmatched musical experiences, incomparable performances by international DJs -like that 13-hour set by the great John Digweed for instance- and lots of other moments, so priceless and unique, that no description could ever do them justice...  Keeping its promises steadily and consistently, the venue offers the best music, by the cream of the EDM crop, whilst the quality of sound along with the killer line ups have given the island of Mykonos a prominent place among the Top clubbing destinations, worldwide.

One of the DJs whose performances in Cavo Paradiso have been greatly acclaimed, is Magda, who -by the way- is participating in the 20 Year Anniversary Line Up this summer. We had a chat with her and here is what she told us...

Please, share with us the story behind your start as a dj back in the day.

I bought my first techno record in 1994. I still remember what it was: “Acid Rain” by  Underground Resistance. I didn't have intentions of becoming a DJ. I just wanted to have the tracks I was hearing at parties and the only way to get them was on vinyl back then. I was lucky to grow up in Detroit in such a rich and diverse musical environment. The city has a very raw and industrial energy and it definitely shaped my musical tastes. I continued to practice and started to play at various events between 1995-1998. Then I met Richie Hawtin and started working for Minus when it was a very small label. He really took me under his
wings and pushed me. My entire journey as a DJ has been a slow building and steady process and I like that. My first tours with Richie threw me completely out
of my comfort zone and I had to really learn what works in what region. That has been a great lesson which allowed me to experiment and really develop my
sound.

What  were your musical influences before you began spinning?

When I was a young teenager I was very much into rap and hip hop. Then I got  into indie rock and one of my favorite bands to this day is Sonic Youth, especially
their more experimental projects. You can still hear both of these influences in my sets today.

Do you think that things have changed? And if yes, are they better now, or worse?

Things have definitely changed and rapidly, but they always do! I hear older DJs complaining about how things are now and how good things were “back in the
day” but technology is about progress. Things will change in ways we don't like but we need to adjust and find our place in it. There is so much information
everywhere that it's overwhelming to keep up and yes Ι think it's frustrating. Τhere are a thousand records coming out each day and everyone tweets about
every aspect of their lives. Τhere is no way to stop that and it's only going to increase. Ι may not love it, but Ι have found a good approach for myself in that world and Ι’m happy.

Many people involved in the global electronic scene - djs, producers, imprint owners - feel like the evolution harmed the originality of the music and the party vibe. Do you agree with them?

Ιt depends on the way you look at it. Εvolution definitely commercialized and globalized dance music in a way Ι haven't seen before and made it very easy for anyone to be a dj. However, no matter what you use to present your ideas, there is still a human aspect behind that. Ιt's what you choοse to play and how you put it together no matter which format it may be. There are more people becoming curious about what else is out there, exactly because electronic music has been globalized . Τhey start searching and learning about obscure and underground labels and discover
smaller amazing scenes here and there which are still thriving. Τhings may not be the same but they are out there.

Now that I mentioned evolution... What do you think about the new Daft Punk
album?

Τheir album Homework was a big influence on me when it first came out and it's interesting to listen to this album and how different it is. Αlthough there are some sounds and elements that aren’t for me, Ι do appreciate their tribute to disco legends and the fact they are working with Νile Rodgers from Chic which was a band I really loved growing up.

I read in one of your interviews that you think that the term “minimal” lost its
meaning. I tend to believe that this is happening with deep house right now.
What's your opinion on this extreme wave of “deep house” productions coming
out?

So much of it just sounds the same to me and feels too safe. It gets boring to listen to a track and predict ‘now comes the snare and now comes the vocal’. I
wish there were more people pushing boundaries and taking risks. When I listen to many tracks from the era between 1998-2004, they still sound fresh and unique today. Every wave has its moment and I hope things get more exciting.

You are part of 20th year anniversary line up of Cavo Paradiso. How do you feel
about appearing in Mykonos this summer?

I’m very excited! I haven’t been back in a long time and it's such a special place. The energy is amazing and most importantly the sound is a killer.

Would you like to share your plans for the summer with your fans?

I have a new project called DTR (Define The Relationship) which will be launched in a month or so. It's a series of edits from some of my favorite old tracks. They will all be available for free. Summer is a heavy touring season so I will definitely be around at clubs and festivals and I am looking forward to all those interesting events.

And finally, something I ask all the Djs but never get an answer, so I ‘ll have to rephrase. If you were hostage in a cave and you had to choose between
dieing  (I know it might sound a bit extreme) and picking your 5 favorite tracks of all time (any genre), which tracks would you pick? Assuming that you
wouldn't like to die, that is.

Haha,  well that is interesting indeed. If I had to die I would like to leave this life hearing these tracks.

A Number of Names - Shari Vari
Kraftwerk - Numbers
Telex - Moscow Discow
Dinosaur L - Go Bang
Roy Ayers - Sunshine
Prince - So High

MagdaMagda